حقايقي درباره جراحي لاغري
نوشته شده توسط : رعنا

جراحي لاغري چيست؟

جراحي لاغري روشي است كه از طريق اعمال تغييرات بر روي سيستم گوارشي به كاهش وزن كمك مي كند. برخي از انواع جراحي هاي لاغري اندازه معده را كوچك مي كنند تا بيمار كمتر غذا خورده و سريع تر احساس سيري كند. ديگر انواع جراحي هاي لاغري ممكن است با تغيير روده كوچك و در نتيجه دستكاري جذب كالري و مواد غذايي به كاهش وزن بيمار كمك كنند.

در صورتي كه مبتلا به چاقي مفرط هستيد و از ديگر روش هاي طبيعي و غير طبيعي جواب نگرفته ايد، جديدترين متد جراحي لاغري مي تواند گزينه بسيار مناسبي برايتان باشد.

انواع جراحي لاغري

اكثر جراحان دنيا از سه روش متداول براي جراحي لاغري استفاده مي كنند كه شامل:

 اسليو معده

اسليو معده بهترين عمل جراحي لاغري شناخته شده است. طي اين جراحي، بخش اعظمي از معده برداشته مي شود و معده كوچك موزي شكلي باقي مي ماند كه جراح اطراف آن را با منگنه جراحي مي بندد. مانند جراحي حلقه معده، عمل اسليو معده نيز با كاهش ميزان غذايي كه فرد در هر وعده مصرف مي كند، موجب مي شود تا فرد زودتر احساس سيري كند و دست از خوردن بكشد.

   باي پس معده

در باي پس معده، جراح معده را به صورت افقي به دو قسمت تقسيم مي كند. سپس بخش بالايي معده را مستقيما به بخش پاييني روده كوچك متصل مي كند.

ساسي باي پس

ساسي باي پس جديدترين روش جراحي لاغري و يك عمل مطمئن براي درمان ديابت و چاقي است. ساسي (sasi) مخفف اسليو و باي پس دراز روده با يك آناستوموز مي باشد. در اين جراحي از هر دو روش باي پس و اسليو معده استفاده مي شود

 

هزينه جراحي لاغري چقدر است؟

هزينه عمل جراحي لاغري با نوع جراحي و مشكلات بيمار رابطه مستقيم دارد. همچنين دستمزد هر جراح مي تواند با توجه به تجربه و مهارت وي با ديگران متفاوت باشد.

در صورتي كه  BMIبيمار بيش از 40 بوده و يا داراي BMI بالاي 35 و مبتلا به يكي از بيماري هاي مرتبط با چاقي باشد بيمه بخشي از هزينه هاي جراحي لاغري را تقبل مي كند. البته براي دريافت هزينه از برخي شركت هاي بيمه، فرد لازم است به آنها ثابت كند كه با هيچ روش غير جراحي ديگري قادر به كاهش وزنش نبوده است

 




:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 2150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 آذر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: